یادگیری زبان

یادگیری آسان وسریع

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۰۱

یادگیری زبان

۲ بازديد

یادگیری زبان با واقعیت مجازی: دنیای انیمیشنی

اینها برنامه‌هایی هستند که کاربر VR را در یک دنیای متحرک قرار می‌دهند، جایی که واژگان توسط شخصیت‌های کارتونی، اغلب با صداهای رباتیک، به آنها آموزش داده می‌شود.

 چند برنامه در دسترس هستند، از جمله House of Languages و Busuu، اما اینها محدود هستند و چیز زیادی به کاربر معمولی شما ارائه نمی دهند. اگرچه آنها رایگان هستند، بنابراین اگر بودجه کمی دارید ارزش بررسی کردن را دارد!

Mondly، با اپلیکیشن موبایل و سایت دسکتاپ محبوب خود، یکی از اولین شرکت‌هایی بود که در سال 2017 یک برنامه یادگیری زبان VR ساخت. این برنامه اغلب به‌روزرسانی می‌شود و در مقایسه با سایر برنامه‌های واقعیت مجازی، وسیع‌ترین دامنه زبان‌ها را دارد.

شما زبان مادری و زبان هدف خود را انتخاب می کنید و سه بخش دارد:مهارت برای یادگیری در کمترین زمان

واژگان

گفتگو

چندنفره

 

واژگان شما را در مقابل یک خانم متحرک قرار می دهد که عمدتاً به زبان مادری شما صحبت می کند و سپس کلمه ای را که در حال یادگیری به زبان مقصد خود هستید به شما می گوید. دیدن یک فیل متحرک که آب را از خرطومش می‌پاشد سرگرم‌کننده است، اما صرف ده دقیقه روی هشت کلمه کارآمدترین راه برای یادگیری نیست. همچنین ترجیح می‌دهم کل تجربه به زبان مقصد من باشد، یا حداقل گزینه‌ای برای تغییر آن داشته باشم، اما در حال حاضر، این امکان وجود ندارد.مساله اصلی ترکیب صداهای واقعی و رباتیک بسته به تمرین است.این می تواند غیرطبیعی باشد و بیان مورد نیاز برای یادگیری زبان را ندارد.همچنین متوجه چند اشتباه در تلفظ صدای این ربات شدم.تشخیص صدا هم عالی نبود و حتی گاهی اوقات انگلیسی بومی من را تشخیص نمی داد.

 

بخش گفتگو شما را در یک سناریو قرار می دهد، مانند پذیرش هتل یا رستوران و شما با یک موجود متحرک تعامل دارید. می‌توانید سختی برخورد را تنظیم کنید، که تغییر می‌کند، آیا کادر «چیزهایی که می‌توانید بگویید» را ببینید یا نه. مجموعه‌ای از پاسخ‌ها وجود دارد که می‌توانید بدهید، که برای تمرین خوب است، اما غنای واقعی یک برخورد زبان خارجی را نشان نمی‌دهد. به عنوان مثال، وقتی راننده تاکسی گفت که سواری من 20 دلار است و من پاسخ دادم: "این 100 دلار است، پول را نگه دارید"، او مرا درک نکرد زیرا این یکی از پاسخ های تنظیم شده نبود. اما من انتظار دارم حتی یک راننده تاکسی خیالی هم برای چنین انعام سخاوتمندانه ای قدردان باشد! توجه: من با پول مجازیم فقط این سخاوتمندم!

MondlyVR ابزاری عالی برای تمرین است، اما برای زبان آموزان ضروری نیست... با این حال. برای کسی که به یک سفر کوتاه دور می رود و می خواهد چند عبارت اساسی را در زبان محلی یاد بگیرد بسیار عالی است تا در برخی از فعالیت های استاندارد به او کمک کند.

بخش Multiplayer MondlyVR در بتا است و شما را در اتاقی با آواتارهای دیگر افراد واقعی و زبان آموزان قرار می دهد. من نتوانستم کسی را پیدا کنم که به زبان اسپانیایی یا انگلیسی با او صحبت کنم - فکر می‌کنم هنوز افراد کافی از برنامه استفاده نمی‌کنند تا مفید باشد. با این حال، این جنبه SocialVR ما را به خوبی به نوع بعدی برنامه ای که می خواهم در نظر بگیرم می رساند.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.